100+ factori care influenteaza pozitia unui site pe Google

  • Factori pozitie Google

Probabil  stiti ca motorul de cautare Google foloseste peste 200 de factori in formulele sale pentru a afisa rezultatele pentru un cuvant cheie. In continuare va prezin o lista de elemente ce pot influenta pozitia unui site in rezultatele de pe motoarele de cautare, daca sunt folosite corect.

  1. Varsta domeniului : Cum afirma  si Matt Cutts in acest video : “Diferenta dintr-un domeniu care are 6 luni fata de unul care are 1 an, nu e chiar atat de mare”. Pentru cei care nu stiu cine este Matt Cuts, el este seful departamentului anti spam,  fiind unul dintre putini care stiu exact ce variabile intra in alcatuirea algoritmului Google.
  2. Cuvintele cheie apar in domeniu : Acest lucru nu mai are o importanta ata de mare cum avea odata insa inca este un semnal relevant.
  3. Cuvintele cheie apar la inceputul domeniului : Un domeniu care are cuvintele cheie la inceputul adresei are un avantaj fata ce domeniile care nu are cuvintele cheie in numele domeniului sau chiar deloc.
  4. Perioada de expirare a domeniului : Nu se pune problema in cazul domeniilor .ro ( care sunt platite pe viata ) insa pentru domeniile ce expira anual, plata in avans pentru o perioada mai mare creste increderea in acel domeniu.
  5. Cuvinte cheie in subdomeniu : Conform celor de la Moz.com s-a observat o imbunatatire a pozitiei websiturilor ce folosesc cuvinte cheie in subdomeniu.
  6. Exact Match Domain : Sau EMD este acel domeniu care contine doar cuvintele cheie urmarite. De exemplu daca ‘vanzare case’ sunt cuvintele cheie urmarite un EMD ar fi vanzare-case.ro . Daca websitul respectiv este considerat ‘de incredere’ EMD joaca un rol important in algorimul Google insa daca websitul este considerat de proasta calitate risca sa fie penalizat conform unui update lansat exact pentru folosirea EMD.
  7. Penalizarea siturilor detinute de aceiasi persoana :  Daca o persoana foloseste unele metode neagreate de motoarele de cautare pentru a manipula algorimul de cautare exista riscul ca si celelalte situri detinute de acea persoana sa fie penalizate.
  8. Extensia TLD : Extensia TLD ( Top Level Domain reprezinta extensia sitului de ex .ro .com .net ) poate influnta felul in care un site este perceput de motoarele de cautare. De exemplu un domeniu .ro va avea sanse mai mari sa apara in primele pozitii pentru Google.ro insa nu si pe plan global.

    Factori OnPage (optimizarea pe site sau optimizarea pe pagina)

  9. Cuvinte cheie in tagul Title : Tagul Title este al doilea cel mai important factor de optimizare pe pagina, dupa continutul efectiv al paginii respective.
  10. Cuvintele cheie la inceputul tagu Title : Conform celor de MOZ.com  paginile ce au cuvintele cheie la inceputul tagului title se comporta mai bine decat cele ce contin cuvintele cheie la mijlocul sau sfarsitul tagului.
  11. Cuvinte cheie in tagul Description : Inca un element relevant, nu mai joaca un rol asa important ca la inceput insa inca face diferenta.
  12. Cuvintele cheie ce apar in tagul H1 : Tagurile H1 sunt considerate ca fiind on al doilea tag Title. Folosirea expresiilor urmarite joaca un rol foarte important in otimizarea SEO.
  13. Densitatea expresiilor cheie : Folosirea unor expresii sau cuvinte cheie urmarite mai frecvent decat alte cuvinte in continutul unui articol, influenteaza felul in care pagina este perceputa de catre motoarele de cautare. Atentie insa, o densitate prea mare a acestor expresii duce la o penalizare inerpretandu-se ca se doreste o manipulare a rezultatelor.
  14. Lungimea continutului : Continutul text mai lung al unei pagini este preferat in detrimentul articoleleor scurte. Se considera ca o pagina avand text mai lung acopera mai multe subiecte decat o pagina cu text mai putin ceea ce este logic.
  15. Folosirea sinonimeler cuvintele cheie : Folosirea sinonimelor expresiilor folosite, face ca motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul unei pagini. Folosirea acestor sinonime ne ajuta si pentru a mentine o densitate scazuta a cuvintelor cheie intr-o pagina astfel nu riscam o penalizare.
  16. Viteza de incarcare a paginii : Este demonstart ca atat Google cat si Bing folosesc viteza de incarcare a unui site ca factor determinant in afisarea rezultatelor. Puteti testa aici viteza de incarcare a sitului tau, un scor mic inseamna ca trebuie facute unele optimizari pentru a creste aceasta viteza.
  17. Continutul dublu : Continutul duplicat influenteaza negativ pozitia sitului tau, acest lucru fiind penalizat de catre motoarele de cautare. Fie ca acelasi continut apare pe mai multe pagini din interiorul sitului tau, fie ca apare pe alte situri, acest lucru trebuie evitat.
  18. Rel=Canonical : Daca este folosit corect acest tag poate ajuta ca unele pagini sa nu fie interpretate ca fiind pagini cu acelasi continut ( duplicate content ).
  19. Optimizarea paginilor pentru browserul Chrome : Browserul Chrome care este dezvoltat de Google poate fi folosit de catre ei pentru a masura viteza de incarcare a unui site din diverse locatii.
  20. Optimizarea imaginillor : Imaginile dintr-om pagina joaca un rol important in optimizarea pe pagina a oricarui site. O imagine avand cuvintele cheie in numele imaginii a tagurilor alt, description si captation ajuta la indexarea imaginilor de catre Google.
  21. Updatarea si optimizarea continutului : Updatul Google Caffeine favorizeaza paginile care sunt imbunatatite  de-a lungul timpului. Modificarea continutului unei pagini determina motoarele ca sa trateze acea pagina ca fiind inca de actualitate.
  22. Cantitatea de continut modificat : La fel de importante sunt si modificarile facute atunci cand se modifca continutul. Stergerea unor fraze si adugarea de paragrafe noi joaca un rol mai important decat modificarea unor cuvinte.
  23. Istoricul modificarilor facute : Cat de des s-a modificat o pagina? Odata la o luna? La un an? La 2 ani? Frecventa modificarilor facute poarta un rol important in prospetimea continutui.
  24. Proeminenta cuvintelor cheie :  Un cuvant cheie folosit in primele 100 de cuvinte folosite la inceputul unui articol e mai semnificant decat unul folosit la mijlocul continutului.
  25. Folosirea cuvintelor cheie in tagurile H2, H3 : Folosirea cuvintelor cheie in tagurile H2, H3 nu este recomndata si ar trebui evitata
  26. Folosirea linkurilor externe : Multi specialisti in optimizarea pentru motoarele de cautare considera ca linkurile catre siturile cu autoritate mare sunt agreate de Google si ar trebui folosite.
  27. Evitarea greselilor de redactare si gramaticale : Desi pare greu de crezul motoarele de cautare au evoluat foarte mult in ultimii ani si pot detecta usurinta de citire a unui text, dezacordurile chiar si greselile gramaticale.
  28. Numarul linkuri externe : Prea multe linkuri externe pot ‘scapa’ din PageRank-ul paginii respective si implicit scadea valoarea paginii respective
  29. Folosirea elementelor multimedia : Folosirea elementelor multimedia relevante in interiorul unei paginii trimite un semnal de calitate motoarelor de cautare.
  30. Linkuri expirate : Linkurile  catre pagini care nu mai exista poate fi un semn a unui site neglijat sau abandonat, de aceea se recomanda verificarea periodica a linkurilor si inlaturarea sau modificarea linkurilor.
  31. Numarul linkurilor catre o pagina din interiorul sitului : Numarul linkurilor catre opagina interna sugereaza ca acea pagina e mai reprezentativa decat celelate pagini.
  32. Linkuri catre afiliati : Linkuri catre situri afiliate nu afeacteaza in nici un fel rank-ul unui site, insa prea multe din aceste linkuri pot duce la o penalizare.
  33. Numar crescut de erori HTML : Desi este un punt controversat multi specialisti considera ca un numar mare de erori HTML poate influenta negativ algoritmul de ranking a unui site.
  34. Varsta unei pagini : Desi Google-ul prefera continutul proaspat, o pagina avand o anumita varsta actualizata periodic poate depasi o pagina nou creata.
  35. Folosirea listelor :  Listele ajuta la impartirea continutului in pagina si ajuta utilizatorii sa citeasca mai usor, de aceea este un semnal pozitiv folosirea listelor.