Promovare site: 30 de metode care functioneaza

  • promovare online

 

Ai lansat de curand o afacere? Esti la inceput de drum si nu ai inca un buget alocat pentru a te face cunoscut? Iata cateva idei necostisitoare de promovare site ce te vor ajuta in atragerea de vizitatori .

 

  1. Daca inca nu ai un site ar terebui sa iti creezi unul imediat. Daca nu iti poti permite costurile unui website inca, sunt destule platforme ce permit crearea unui site gratuit.
  2. Inscrie-ti afacerea in directoarele locale. In fiecare localtate existe situri unde iti poti inscrie afacerea, de obicei gratuit. De exemplu daca esti din Suceava, e destul sa cauti ‘firme Suceava’ si vei regasi o lista de situri dedicate firmelor din aceasta localitate. Parcurge fiecare rezultat in parte si daca situl respectiv permite incrierea de firme noi, adauga si firma ta.
  3. Creaza-ti cont pe Facebook, Google Plus, LinkedIn si Twitter. Trebuie sa te asiguri ca profilul tau apare profesional, cu o descriere corespunzatoare si neaparat cu un backlink catre situl tau. Cauta grupuri in aceiasi nisa ca si afacerea ta si prezinta-ti firma precum si produsele sau serviciile oferite.
  4. O alta prioritate ar fi crearea de carti de vizita eventual un pliant despre firma ta. Acestea trebuie sa fie de calitate si sa reflecte seriozitatea companiei tale. Asigura-te ce ai trecut pe langa adresa de contact si adresa sitului tau.
  5. Creza-ti o adresa de email particularizata si axeaza-te pe trimiterea de newsletter-uri despre eventualele promotii sau servicii oferite. O adresa de email te tipul news@firmata.ro intotdeauna va inspira mai multa incredere in detrimentul adreseler gratuite @yahoo.com sau @gmail.com
  6. Apeleaza la oricine te poate ajuta sa iti gasesti clienti noi. Poti apela la prieteni sau la rude sa-i anunti ca te-ai lansat, le poti lasa cateva carti de vizita pentru a le imparti mai departe prietenilor lor.
  7. Vorbeste cu furnizorii de la care iti procuri materiile prime sau anumite servicii. Inmaneaza-le cartea ta de vizita si intreaba-i daca serviciile sau produsele tale nu le sunt de folos. Sau daca nu cunosc pe cineva care ar fi interesat.
  8. Participa la targuri si expozitii organizate in acelasi domeniu cu afacera ta. Incearca sa-ti faci legaturi cu ceilalti participanti, fa-te cunoscut si prezinta-le cu ce te ocupi.
  9. Descopera cu ce esti diferit fata de concurenta si asigura-te ca te faci remarcat prin lucrul asta. Poti incerca sa trimiti declaratii de presa posturilor TV locale sau zialrelor locale. Acestia sunt intotdeauna in cautare de materiale noi.
  10. Scrie un articol in care sa evidentiezi ca esti expert in domeniul tau. Sunt nenumarate publicatii care au rubrica ‘Sfatul expertului’ si daca materialul tau este interesant poate fi publicat. Fi sigur ca ai adaugat la sfarsit pe langa numele tau, numarul de telefon eventual adresa de email si adresa sitului tau.
  11. Cauta clienti noi. Contacteaza organizatii non-profit, scoli, licee sau chiar alte firme ce ar putea fi interesate de serviciile oferite de tine
  12. Daca este posibil fa o demonstratie despre produsele sau serviciile tale oricarui persoane sau firme interesate.
  13. Posteaza videouri pe YouTube despre procesul tehnologic sau produsele tale finite. Trebuie ca acestea sa aiba un titlu relevant pentru a fi gasite cu usurinta.
  14. Trimite scrisori celor interesati. Stiu suna banal, insa unii au tendinta de a ignora emailurile primite considerandu-le spam. Asa macar te vei asigura ca scrisoare ta va fi deschisa din pura curozitate pentru a vedea ce e inauntru. Trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a fi diferit de concurenta.
  15. Timite eventuale monstre sau cataloage cu produsele sau serviciile tale.
  16. Asigura consultanta gratuita pentru a ajuta un potential client sa se decida asupra a ce vrea. In timpul consultantei iti poti sugera anumite propuneri sau idei precum si de ce produsul pe care il oferi este potrivit pentru el.
  17. Organizeaza un concurs. Asigura-te ca premiul este un lucru dorit si relevant nisei tale.
  18. Cauta alti oameni sa-ti vanda produsele sau serviciile. Clienti existenti sunt cei mai potriviti pentru aceasta etapa. Intreaba-i daca au fost multumiti de priodusele tale si daca nu cunosc pe alte persoane care ar putea fi interesate. Poti sa incerci sa le oferi si un comision dintr-o noua comanda.
  19. Incearca sa testezi o campanie preplatita pentru motoarele de cautare. Daca ai un site nou lansat este putin probabil sa apari in primele rezultate in motoarele de cautare. Din aceasta cauza campaniile Pay Per Click sunt cea mai buna solutie. Situl tau va aparea primul pentru cuvintele cheie pe care le alegi, insa de fiecare data un utilizator va da click pe un anunt de-al tau vei plati o mica suma catre Google.
  20. Aliaza-te cu alte companii care deservesc aceiasi piata insa au produse diferite. Puneti la punct toate detaliile si tineti evidenta potentialilor clienti trimisi si primiti.
  21. Publica-ti serviciile sau produsele pe siturile gratuite de anunturi gen OLX sau La Jumate. Mai poti gasi si pe plan local unele ziare care au sectiune de anunturi gratuite.
  22. Daca aveti masini in firma, inscriptionati-le cu numele companiei precum si o scurta descriere sau slogan despre ce anume faceti.
  23. Promoveaza-ti afacerea online prin Google My Bussiness. Locatia de pe harta trebuie sa corespunda adresei fizice a firmei tale. Roaga-i pe clientii actuali multumiti, sa iti lase un review pe pagina ta de pe Google.
  24. Creaza o campanie preplatita pe Facebook. Asemanator cu PPC de la Google, platforma Facebook permite crearea de anunturi promotionale unde se poate targeta o anumita audienta dintr-un anumit oras in functie de interesele persoanelor respective. In unele domenii de activitate anunturile preplatite de la Facebook functioneaza mai bine decat cele de la Google avand posibiliatea si de a devenii virale.
  25. Organizati un eveniment sau sponsorizati un ONG pentru acest lucru. Oferiti tricouri personalizate sau alte materiale publicitare inscriptionate cu numele companiei tale.
  26. Pune mana pe telefon si suna potentiali clienti. Descrie-te in cateva cuvinte cine esti si cu ce te ocupi. Cere sa va intaniti pentru a vorbi despre cum ii poti ajuta.
  27. Inchiriaza un panou publicitar intr-un loc aglomerat si prezinta-ti afacerea.
  28. Asigura-te ca produsele tale sunt de calitate si clienti tai sunt multumiti de serviciile sau produsele oferite. In acest fel vei fi recomandat si altor persoane.
  29. Creaza un blog in care sa scrii despre subiecte interesante din domeniul tau. Spre deosebire de websitul companiei blogul trebuie updatat regulat cu subiecte noi din nisa ta de activitate. Acest lucru va face ca motoarele de cautare sa ‘inteleaga’ mai bine despre ce subiect e websitul tau si va  influenta si pozitia sitului tau in rezultatele din motoarele de cautare.
  30. Cauta pe forumuri subiecte din domeniul tau si incearca sa raspunzi cu profesionalism adaugand si un link catre o postare de pe blogul tau unde pot citi in detaliu despre subiectul respectiv.